Friday, June 25, 2010

MAKANAN AYAM FORMULA NzR Agrofarm

Ini Fomula Makan Ayam dari NzR Agrofarm yang akan menjimatkan kos makanan ayam


salam 1 Malaysia..
urmmm..bercakap pasal makanan ayam ni..selalunye saya bagi dedak hitam halus untuk umur dari 1hari hingga sebulan..ps2 cmpur ngn jagung halus sampai umur 2 bulan..ps2 bagi jagung sepenuhnye..bila bagi jagung je saya dapati ayam2 ni monyok je..makan xselera..yela macam manusia la bagi makan nasi tanpa lauk..berat pun x ideal..sejak akhir-akhir ni saya masak makanan tuk ayam 2..jagung+nasi lebih semalam+garam+gula merah..kadang2 tu saya campur dengan betik dihiris2..berselera betul ayam makan berbanding ngn jagung sahaja sebelum ni..abis licin..ayam pun makin aktif..galak bertelur dan mengawan..kadang2 saya bagi rumput napier yg digunting2 kasar..pun abis gak diorg makan..huhuhu..

No comments:

Post a Comment